سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراکز کاردرمانی در شیراز

مراکز کاردرمانی

کاردرمانی یکی از زیرشاخه‌های توانبخشی است. کاردرمانی در کنار دیگر تخصص‌ها مانند گفتار درمانی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی به فرد کمک می‌کند تا استقلال از دست رفته به علت یکی از مشکلات جسمی، ذهنی و روانی را بازیابد.

بطور خلاصه تمامی افرادی که به علّت مشکل یا مشکلاتی لازم است تحت درمان قرار گیرند تا به استقلال در عملکردهای مورد نظر برسند، تحت این روش درمانی قرار می‌گیرند و بهتر است به مراکز کاردرمانی مراجعه نمایند.. مشکلات این افراد دامنه وسیعی را دربرمی‌گیرد و می‌تواند حاصل یک صدمه، یا تصادف باشد یا ناشی از بیماری جسمی، اختلال عاطفی، تعارضات و فشارهای روانی یا حتی تأخیر در رشد یا اختلالات مادرزادی. این بیماران به تمام گروه‌های سنی از نوزادان، کودکان و … تا سالمندان می‌توانند تعلق داشته باشند که از دوره کوتاه مدّت مراقبت در دوران حاد بیماری تا توانبخشی در دوره‌های تطابقی طولانی مدّت را شامل می‌شود. (منبع: ویکی پدیا)

به عنوان مثال فردی که دچار سکته مغزی می شود با توجه به سطح ضایعه ای که در مغز اتفاق می افتد برخی مهارت های حرکتی و کلامی اش را از دست می دهد.

این اختلالات باعث می شود فرد در انجام فعالیت های روزانه اش و همچنین در زمینه شغلی که دارد و ارتباطات روزمره خانوادگی و اجتماعی دچارمحدودیت و وابستگی شود. مجموعه این عوامل می تواند باعث بروز مشکلاتی دیگر از جمله از دست دادن اعتماد به نفس و افسردگی در فرد شود.

مراکز کاردرمانی در شیراز

کاردرمانی در جهت جلوگیری از بیماری ها و بازگشت توانایی فرد برای زندگی می باشد. بسیاری از افراد معتقدند که با بکارگیری همزمان عضلات و ذهن در کارها می توان سلامت افراد را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داد.

کاردرمانی با توجه به ماهیت کاری که دارد در مراکز زیر ارائه می شود و کاردرمانگرها بصورت دائم و یا موقت در این مراکز مشغول به کار هستند:

  • بیمارستان ها
  • مراکز توانبخشی
  • مراکز کاردرمانی خصوصی
  • مراکز کاری اداری و صنعتی
  • زندان ها
  • کلینیک های درمانی سرپایی

تمام کسانی که در این مراکز هستند می توانند در صورت نیاز به کار درمانی مراجعه کنند. همشهریان عزیز می توانند با مراجعه به لیستی که در وبسایت کارشد گردآوری شده است به مراکز کاردرمانی در شیراز مراجعه کنند.

منابع: