سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طلافروشی در شیراز

طلافروشی

ارزش طلا به دلیل کمیابی آن، کاربرد پذیری آسان، تصفیه راحت، مقاومت در مقابل زنگ زدن و خوردگی، رنگ متمایز، واکنش‌ناپذیری با دیگر عناصر است؛ ویژگی‌هایی که در کمتر فلز دیگری دیده می‌شود.

همچنین این فلز این قابلیت را دارد که تا حد رشته‌های بسیار کوچکی درآید که این خاصیت در ساخت جواهرات کاربرد بسیار مهمی دارد. طلا از آغاز تاریخ مکتوب بشر همواره فلزی گران‌بها و محبوب بوده‌است که برای ضرب سکه، ساخت جواهرات و کاربردهای هنری استفاده می‌شده‌است. در گذشته سیاست مالی بسیاری از کشورها بر پایه استاندارد طلا استوار بود یعنی پول هر کشوری معادل مقدار مشخصی از طلا بود. استاندارد طلا از آغاز جنگ جهانی اول در بیشتر کشورهای اروپایی و پس از آن به تدریج در کشورهای دیگر کنار گذاشته شد و سیاست پول بی‌پشتوانه جایگزین آن شد. (منبع: ویکی پدیا)

آنچه از طلا می دانیم اینکه مهمترین فلز گرانبهای جهان می باشد ، این فلز از نظر اهمیت بازرگانی و اقتصادی از بالاترین درجه امتیاز برخوردار می باشد.

رنگ طلای خالص زردسیر است. بزرگترین قطعه طلای طبیعی که تاکنون استخراج گردیده و به ثبت رسیده است 6/95ک.گ است. علامت اختصاری طلا در جدول تناوبی عناصر AU، وزن مخصوص طلا 3/19 گرم بر سانتیمتر مکعب و دارای وزن اتمی 967/196 و عدد اتمی آن 79 می باشد. درجه ذوب آن 76/1064 درجه س، نقطه جوش آن 2700 درجه س است.

طلای خالص آنقدر نرم است که حتی با ناخن روی آن را می توان خط انداخت. سختی آن 3-5/2 در مقیاس 10 قسمتی موس است و زمانی که مذاب آن بجوش آید، دود زرد و سبز رنگی از آن متصاعد میگردد و در مجاورت هوا و عوامل جوی دیگر تیره و کدر نمی­شود، زیرا با اکسیژن میل ترکیبی ندارد.

همیشه طلا را به عیار آن می شناسیم و برای شناسایی عیار طلا در اشیا از اعداد مختلفی استفاده می شود که این اعداد برای شناسایی راحت‌تر درصد طلای موجود در اشیای طلایی، ساده‌سازی و براساس فرمول ریاضی خاصی استاندارد شده است. هریک از این اعداد بیانگر وجود درصد مشخصی از طلا در یک شی است. این درصد براساس عرف و فرهنگ عمومی مردم یک کشور، رواج استفاده از طلا و همچنین میزان ذخایر طلای کشورها تعیین می‌شود.

طلافروشی در شیراز

طلا فلزی است که از قدیم شناخته شده و ویژگی های خاص بسیاری دارد و اضح ترین آن رنگ زردش می باشد. فلزی است که به خوبی قابلیت پرداخت کاری دارد و قابلیت انبساط آن آنچنان بالا است که یک بسته 10000 تایی ورقه طلا می تواند فقط 1mm ضخامت داشته باشد. دمای ذوب طلا تا آن اندازه است که می توان آن را با شعله گاز شهری ذوب نمود.قابلیت هدایت گرما و الکتریسیته آن کمتر از نقره و مس می باشد.

استفاده از جواهر آلات در قرون وسطی در اروپا رواج پیدا کرد. در آن دوران خانواده های سلطنتی و اشراف لباس هایی از جنس طلا، نقره و سنگ های قیمتی بر تن داشتند، رده های پایین تر جامعه هم لباس هایی از جنس فلزات پایه مانند مس و یا ترکیبی از قلع و سرب بر تن داشتند.

از قدیم تا به امروز طلا یکی از باارزش ترین و مهم ترین فلزات برای افراد بوده است. به گونه ای که سرمایه افراد محسوب میشده است. طلا به حدی طرفدار دارد که روز به روز به تعداد طلافروشی ها اضافه می شود و همچنین هر روز مدل و سبک های جدیدی از طلا را مشاهده می کنیم.

این فلز به دلیل کمیاب بودن و در عین حال واکنش ناپذیری با عناصر دیگر و مقاوت بالایی که دارد، بسیار محبوب و گران می باشد و علاوه بر آن ماندگاری بسیار بالایی دارد. شیراز هم همانند سایر شهرهای ایران دارای طلافروشی های بسیار مدرن و زیبا با طلاهایی متفاوت و مطابق هر سلیقه ای می باشد.

اما خرید طلا به راحتی گفتن آن نیست و این موضوع بستگی به این دارد که شما چقدر در خرید آن ماهر باشید و حداقل مواردی را در رابطه با خرید طلا بدانید.  شهر شیراز هم به دلیل مدرن بودنش گالری های طلای بسیاری دارد که می توانید برای یافتن طلافروشی در شیراز از وبسایت کارشد کمک بگیرید.

منابع: