سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فست فود ساری

فست فود

فست فود یا غذای حاضری غذایی است که از رستوران‌های فست فود تهیه می‌شود. انواع ساندویچ، همبرگر، چیزبرگر و دیگر انواع برگرها، ماهی و میگوی سوخاری، هات‌داگ، فیله استیک گوشت یا مرغ، سیب‌زمینی سرخ کرده، مرغ سوخاری، ناگت مرغ،جغور بغور، تاکو (نوعی غذای مکزیکی)، انواع پیتزا و انواع سالاد در فهرست غذای رستوران‌های فست فود به چشم می‌خورد. (منبع: ویکی پدیا)

در زندگی امروز فست فود ها به رژیم غذایی ما اضافه شده اند و حذف آنها امکان پذیر نمی باشد. با توجه به ضررهای مصرف فست فود بهتر است در زمان مصرف بی ضررترین نوع آن را برای خوردن انتخاب کنیم.
مصرف فست فود ها به علت نداشتن ارزش غذایی بسیار مضر است اما در برخی از مواقع بر خلاف میل خود مجبوریم از این غذا ها استفاده کنیم.

برای نشان دادن اثرات مضر فست فودها بر سلامت انسان در سال 2004 میلادی فیلم مستندی ساخته شد که کارگردان این فیلم در مدت یک ماه، هیچ چیز به جز فست فودهای مک دونالد را نمی خورد و هیچ ورزش و فعالیتی انجام نمی داد.

در پایان این مدت او بسیار چاق شده و به بیماری های مختلفی نیز دچار شده بود.نتایج آخرین مطالعات دانشمندان نشان می دهد، جوانان و نوجوانانی که در یکی از وعده های غذایی روزانه خود فست فود می خورند، نسبت به سایر همسالان خود کالری، نمک و چربی بیشتر و ویتامین و مواد معدنی کمتری دریافت می کنند.

فست فود ساری

در روم باستان، دکه‌های فروش نان و زیتون وجود داشته‌است. در شرق آسیا مغازه‌هایی بوده‌اند که رشته فرنگی آماده عرضه می‌کردند. در خاورمیانه، از سال‌های دور تا امروز دکه‌های فروش فلافل را داشته‌ایم. در هند قدیم انواع اغذیه آماده وجود داشته‌است. در کشورهای غرب آفریقا نیز از قدیم‌الایام، بروشت می‌فروختند که نوعی کباب چوبی است. اما فست فود به شکل امروزی دقیقاً در هفتم جولای 1912 و در آمریکا متولد شد. (منبع: ویکی پدیا)

غذاخوری یا رستوران (به فرانسوی: Restaurant) نوعی بنگاه (مؤسسه)یا(واحد صنفی) است که در آن خوراک و نوشیدنی ارائه و در همان‌جا صرف می‌شود. مطلوبیت خوراک ارائه‌ شده، چیدمان مناسب، تمیزی، قیمت، کیفیت غذا و خدمات و… می‌تواند در کیفیت رستوران و شهرت آن نقش مهم داشته باشد. گاهی ممکن است غذاخوری‌ها، بخشی از یک واحد بازرگانی و جهانگردی بزرگ‌تر باشند، مانند فروشگاه‌ها و مهمانخانه‌ها.  (منبع: ویکی پدیا)

شهر ساری که یکی از شهرهای توریستی ایران می باشد و جمعیت بسیاری را در خود جای داده است، مصرف فست فود در آن بسیار بالا می باشد

وبسایت کارشد سعی بر این دارد تا ، شما عزیزان را بیشتر با لیست فست فود ساری آشنا کند تا در صورت لزوم به آنها مراجعه نمایید.

منایع: