سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مدار بسته در شیراز

دوربین مدار بسته

دوربین‌ مدار بسته (CCTV) دسته ای از دوربین‌ها هستند که معمولاً برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند. این دوربین‌ها به گروه‌های مختلفی مانند دوربین‌های آنالوگ، دوربین‌های دیجیتال و دوربین‌های تحت شبکه تقسیم می‌شوند. یک مهندس آلمانی به نام والتر بروش مخترع دوربین مداربسته بود. اولین رونمایی از دوربین مدار بسته در اماکن عمومی آمریکا در سال 1913 بود. (منبع: ویکی پدیا)

اولین رونمایی از دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال 1973 بود. زمانی که در میدان تایمز نیویورک اولین دوربین مداربسته به منظور جلوگیری از جرایم در محدوده نصب شد اما نقش چشمگیری در کاهش جرایم ایفا نکرد.

تا ایتکه در سال 1980 دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا بخصوص در مراکز عمومی بکار گرفته شد. بنظر می آمد استفاده از دوربین مداربسته راهی ارزان تر در مقایسه با بکارگیری نیروهای پلیس برای شناسایی جرایم باشد.

چرا سیستم دوربین هایی که برای کنترل و نظارت مورد استفاده قرار می گیرند دوربین مداربسته نامیده می شود؟

در این سیستم، تصاویر دوربین ها از طریق یک مدار بسته (Closed Circuit) به دستگاه ضبط (DVR/NVR) یا نمایشگر تصاویر (Monitor) فرستاده می شود.

در واقع به غیر از دستگاه مرکزی ضبط یا نمایش، هیچ دستگاه و یا فرد دیگری توانایی مشاهده و یا ضبط تصاویر را نخواهد داشت و به همین دلیل یک مدار بسته بین دوربین و نمایشگر تشکیل می شود. تفاوت این سیستم با سیستم انتقال تصاویر تلویزیونی در بسته بودن مدار است، در صورتی که تصاویر تلویزیونی برای تمام گیرنده های استاندارد قابل دریافت هستند.

دوربین مدار بسته در شیراز

با پیشرفت علم و تکنولوژی یکی از مواردی که کاربردهای فراوانی داشته و استفاده از آن برای بعضی از ما انسان ها ضرورت پیدا می کند، دوربین های مداربسته می باشد. به جرات می توان گفت مهمترین دلیل استفاده از دوربین های مدار بسته، نظارت به صورت تصویری، افزایش امنیت و آرامش می باشد.

اولین دوربین مدار بسته در سال 1942 توسط ارتش آلمان برای نظارت بر چگونگی شلیک موشک V2 در ایستگاه پرتاب این موشک نصب شد. حدود 7 سال بعد در آمریکا سیستم‌های مدار بسته تجاری به بازار آمد با نام Vericon و جالب توجه است که استفاده از این دوربین‌ها نیازی به مجوز دولتی نداشته‌است. اولین دوربین‌های تحت شبکه در سال 1996 توسط شرکت "Axis" با استفاده از پایه نرم‌افزاری لینوکس (Linux) تولید شد، این دوربین‌ها براساس استانداردهای HTTP و RTSP طراحی گردیده بود و از استانداردهای IP برای ارسال تصاویر در قالب اطلاعات (Data) استفاده می‌کرد. (منبع: ویکی پدیا)

استفاده از دوربین های مداربسته در شهرهای بزرگ به دلیل وجود بانک ها، اماکن عمومی پر تردد، مراکز تجاری و ... ضرورت بیشتری خواهد داشت. شهر شیراز نیز که به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران به حساب می آید، در جای جای آن نیاز به دوربین مداربسته احساس می شود.

خوشبختانه در این شهر، شرکت های بسیاری در زمینه فروش و نصب دوربین های مداربسته فعالیت می کنند که وبسایت کارشد شما عزیزان را با شرکت های دوربین مدار بسته در شیراز بیشتر آشنا می کند.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. sciencedirect.com