سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروشگاه لوازم کوهنوردی در شیراز

فروشگاه لوازم کوهنوردی

پیمایش مسیرهای فنی در کوهستان، با استفاده از ابزارهای فنی و درگیر شدن با مسیرهای سنگی و یخی را کوه‌نوردی می‌نامند. کوه‌پیمایی به معنای راه‌پیمایی در کوه است و با کوه‌نوردی تفاوت دارد. به بالا رفتن یا پایین آمدن به صورت پیاده از ارتفاعات طبیعی کوه‌پیمایی گفته می‌شود. (منبع: ویکی پدیا)

وسایل مورد نیاز کوهنوردی جز ضروریات یک کوهنوردی ایمن و مطلوب می‌باشد، ولی اینکه چه وسایلی باید همراه داشته باشید را باید با توجه مسیری که می‌خواهید بروید و مدت زمانی که قصد کمپ در کوهستان دارید انتخاب نمایید.  

اگر علاقمند به کوهنوردی و صعود به قله های کوچک و بزرگ هستید، خوب می‌دانید که باید در زمان صعود، وسایل ضروری کوهنوردی را همراه داشته باشید تا بتوانید در زمان بالا رفتن، رسیدن به قله و برگشت با خیال راحت مسیر را طی کنید، اگر وسایل غیر ضروری به همراه داشته باشید یا متناسب با مسیر خود وسایل را تهیه نکرده باشید، احتمال زیاد از کوهنوردی خاطره خوبی نخواهید داشت و حتی ممکن است به سلامتی خود آسیب برسانید.

پس قبل از هر اقدامی باید به دنبال یک فروشگاه لوازم کوهنوردی خوب باشید تا تجهیزات مورد نظرتان را از آن خریداری کنید. تجهیزات و لوازم کوهنوردی اولین و مهم ترین نکته برای کوهنوردی می باشد. هرفرد کوهنوردی، باید یک لیست از وسایل مورد نیاز را با توجه به شرایط و برنامه‌های خود در سفر کوهنوردی تهیه کند.

برای کوهپیمایی‌هایی که شب را نیز در آن منطقه می‌مانید، یک کوله پشتی 40 لیتری کفایت می‌کند. اما برای کوهپیمایی چند روزه به کوله پشتی با حجم بیشتر نیازمند خواهید بود. یک کاور ضدآب برای کوله پشتی خود تهیه کنید تا تجهیزات کوهنوردی شما از نفوذ آب محفوظ بمانند.

چادرهایی به تعداد افراد گروه تهیه کنید. حتما گیره و میخ هایی را تهیه کنید که چادر شما را در سرجای خود محکم و از سرنگونی آن جلوگیری کند.  از کاورهای پارچه ای برای جلوگیری از خیس شدن چادرتان در مقابل باران استفاده کنید. بعضی از چادرها دارای زیرانداز نیز می باشند ولی حتما یک زیرانداز کوهنوردی دیگر با خود بیاورید.

با تشک های عایق، در حقیقت با یک تیر، دو نشان میزنید. یکی برای طبقه بندی کردن وسایل کوله پشتی تان و دیگری عایقی محکم در شب.

اطمینان حاصل کنیدکه تمام تجهیزات کوهنوردی شما (به ویژه لباس هایتان) از نفوذ باران در امان هستند.

به این منظور شما نیازی به کوله پشتی‌های گران قیمت ضدآب ندارید، فقط کافی است که لباس هایتان را در داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید.

با این وجود، استفاده از تجهیزات کوهنوردی ضدآب بسیار کاربردی و جذاب هستند. از پارچه های تکنولوژی گورتکس برای پوشش های کوهنوردی، کاپشن و بوت های خود که با نشان ضدآب عرضه می شوند استفاده کنید.

در غیر اینصورت یک پانچو و یا یک کت بارانی در این مواقع به کمک شما خواهند آمد. همچنین، لباس هایی انتخاب کنید که خیلی راحت خشک می‌شوند و با نفوذ آب و باران سنگین نمی‌شوند. درست به همین منظور است که از پوشش‌هایی با جنس جین به هیچ وجه نباید استفاده کرد.

فروشگاه لوازم کوهنوردی در شیراز

در کشور ایران کوه های بسیار زیادی وجود دارد که همین موضوع باعث علاقه افراد بسیار زیادی به کوهنوردی شده است و قطعا تمامی علاقه مندان به کوهنوردی، نیاز به تجهیزات و لوازم کوهنوردی خواهند داشت.

توجه و علاقه مردم به کوهنوردی باعث شده تا فروشگاه های بسیار زیادی در ایران، فروش لوازم و تجهیزات کوهنوردی را انجام دهند. یکی از شهرهای ایران که کوه های بسیاری در آن واقع شده است، شهر شیراز می باشد، پس جای هیچگونه تعجبی نیست که علاقه مندان به کوهنوردی در این شهر زیاد باشند.

در تاریخ سنتی ایران آمده است که آرش کمانگیر از قله کوه دماوند بالا رفت تا با پرتاب تیر، مرز ایران و توران را مشخص سازد. نخستین کوهنوردی ثبت شده در تاریخ مربوط به صعود سرداران ایرانی آرتاخه و بوبراندا بر فراز کوه آتوس در زمان خشایارشاه، جهت ثبت نقشه برداری برای ساخت دالانه یا کانال آبی است که کشتی های نیروی دریایی ایران از آن گذر کنند. (منبع: ویکی پدیا)

کوهنوردی از جمله رشته های ورزشی است که همه ما تا به حال برای یکبار هم که شده آن را تجربه کرده ایم. بوسیله کوهنوردی می توان گردش خون را بالا برد و تاثیر بسیار زیادی در شادابی و نشاط بدن خواهد داشت.

از آنجایی که اکثر نقاط کشورمان کوهستانی می باشد و کوه های بسیاری در ایران وجود دارد، قطعا طرفداران و علاقه مندان به کوهنوردی نیز زیاد خواهند بود. شهر شیراز از جمله شهرهایی است که کوه های نسبتا زیادی در آن وجود دارد و افراد زیادی در آن به رشته ورزشی کوهنوردی علاقه مند هستند.

به همین دلیل اگر به دنبال فروشگاه لوازم کوهنوردی در شیراز هستید، با گزینه های متعددی رو به رو خواهید بود، زیرا فروشگاه ها و نمایندگی های متعددی در این شهر فعالیت می کنند.

به هر حال افرادی که علاقه مند به کوهنوردی هستند، قبل از اقدام به هر کاری بایستی لوازم و تجهیزاتی چون کفش مخصوص کوه، کاپشن، کوله پشتی، باتوم کوهنوردی، دستکش، کلاه مناسب فصل، بادگیر، جوراب کلفت، کیسه خواب، فلاسک چای، بطری آب، وسایل شخصی (قاشق، چنگال، چاقو و ...)، چراغ قوه، وسایل کمک خوراکی، کیف کمری برای نگهداری وسایل  و ... را تهیه کنند.

تمامی این وسایل را می توانید در فروشگاه های تخصصی تجهیزات و لوازم کوهنوردی خریداری کنید و برای خرید بهتر، از فروشندگان آنها مشورت دریافت نمایید. تمامی افرادی که به کوهنوردی علاقه مند هستند، بایستی تجهیزات کوهنوردی و یا کمپینگ را خریداری کنند تا از کوهنوردی لذت بیشتری ببرند.

وسایل، لوازم و تجهیزات کوهنوردی بسیار زیادی از برندهای مختلف در بازار وجود دارد که اگر به دنبال بهترین ها هستید، کافیست کمی در رابطه با آنها جستجو نمایید و با بررسی تمامی جوانب، بهترین ها را برای خود خریداری نمایید.

از آنجایی که شهر شیراز در موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی در کشورمان قرار گرفته است، همیشه بهترین تجهیزات کوهنوردی خیلی سریع وارد این شهر می شود و علاقه مندان به کوهنوردی، بهترین ها را می توانند خریداری کنند.

پس با مراجعه به فروشگاه های تجهیزات کوهنوردی در شیراز می توانید تمامی لوازم مورد نیاز خود را از بهترین برندهای موجود خریداری کنید و دغدغه ای در این زمینه نخواهید داشت.

منبع: ویکی پدیا